͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌   ͏ ‌  ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

Subsidies


Herinnering sluiting loketten

Triolino - Takadaaaap © Peter Griesser

Triolino - Takadaaaap © Peter Griesser

Een aantal loketten sluit binnenkort. Zorg dat je je aanvraag op tijd indient.

Deadline 3 september:
Werkbijdrage theatertekst, Productiesubsidie

Deadline 17 september:
Ontwikkelbeurs muziekauteur, Grant for Dutch presentations abroad, Buitenlandse voorstellingen of concerten in Nederland, Internationale coproducties

Bekijk de subsidies en de deadlines

Vacature


Directieassistent/teamleider secretariaat

Het kantoor van Fonds Podiumkunsten

Het kantoor van Fonds Podiumkunsten

Wij zoeken een betrokken Directieassistent/ teamleider secretariaat. Ben jij iemand die graag overzicht houdt, snel schakelt en energie krijgt van ontzorgen én aansturen? Dan is dit misschien jouw nieuwe functie.

Lees de volledige vacature en solliciteer

Open Call


Netwerkreis naar Japan (3 –11 oktober 2025) 

Publiek tijdens de uitreiking van de Toneelschrijfprijs 2024 © Karen van Gilst

Publiek tijdens de uitreiking van de Toneelschrijfprijs 2024 © Karen van Gilst

Ben jij een theater- of performanceprofessional met internationale ambities? Meld je vóór 4 september, 16.00 uur (CEST) aan voor onze netwerkreis naar Japan. Je bezoekt er internationale voorstellingen op Autumn Meteorite en Kyoto Experiment, en ook de Aichi Triennale staat op het programma.

Meld je aan

Fair Pay


Ruimte voor betere beloning

Matzer © Karin Jonkers

Matzer © Karin Jonkers

Fonds Podiumkunsten krijgt tussen 2025 en 2028 jaarlijks 9,6 miljoen euro extra om de positie van makers en professionals in de culturele sector te verbeteren. Het budget wordt verdeeld over verschillende regelingen, zowel meerjarige regelingen als projectregelingen.

Ook kan door de extra investering een vervolg gegeven worden aan de Fair Pop Pilot die in 2024 plaatsvond. De investeringen in Fair Pay dragen bij aan eerlijke betaling voor werkenden en een duurzame podiumkunstsector.

Lees verder

Internationalisering


Gaudeamus Festival en het Nederlands Theater Festival

Publiek tijdens de uitreiking van de Toneelschrijfprijs 2024 © Karen van Gilst

Publiek tijdens de uitreiking van de Toneelschrijfprijs 2024 © Karen van Gilst

Op 4 september dragen we bij aan een sessie op het Nederlands Theater Festival: Opportunity & Continuity , over internationaal werken in de podiumkunsten.

Tijdens het Gaudeamus Festival (12–14 sept) ontvangen we internationale programmeurs en curatoren. Zij ontmoeten Nederlandse makers via concerten, panels en speeddates.

Terugblik op NordSonore


Zichtbaarheid voor hedendaagse Nederlandse muziek in Frankrijk

Thomas Ankersmit © André Delhaye

Thomas Ankersmit © André Delhaye

In de afgelopen twee jaar heeft NordSonore hedendaagse Nederlandse muziek en artiesten zichtbaar gemaakt in Frankrijk. Makers en ensembles traden er op, ontmoetten nieuwe partners en legden de basis voor duurzame samenwerking.

Lees de terugblik

Rijkscultuurfondsen


Inspirerende voorbeelden

Rijkscultuurfondsen.org

Rijkscultuurfondsen.org

Afgelopen najaar lanceerden de rijkscultuurfondsen gezamenlijk de website rijkscultuurfondsen.org. Je vindt er een overzicht van subsidies die relevant zijn voor makers en organisaties in het Caribisch deel van het Koninkrijk. Daarnaast staan er ook inspirerende voorbeelden op, zoals de video van muzikant Brian Dekkers, die met steun van Fonds Podiumkunsten zijn project 4 AM realiseerde.

Bekijk de video